torsdag 31 januari 2013

Min stackars tumme...


Förra veckan just innan vi åkte till Stockholm lyckades jag med en rätt klantig grej. jag skulle veva ner rutan i bilden eftersom jag skulle köra in i ett parkeringshus och i det huset ska man ta en lapp för att "checka in". Rutan hade frusit och jag var lite stressad så jag tog i allt vad jag orkade och i just den stunden släpper det och jag kör min tumme rätt ner i facket på bildörren. Tummen gjorde ont, svullnade upp och blev blå så jag tänkte att det var nog en stukning.

Efter en vecka, igår, hade det inte slutat göra ont och tummen var fortfarande svullen så jag gick ner till vårdcentralen för att kolla vad som var fel. Där fick jag en akut!(!) tid till röntgen till sunderby sjukhus där dom kostaterade att jag faktiskt hade en spricka i tummen. Så nu är jag bandagerad. Som tur är läker skelettet i händerna snabbt så det bör vara bra om ca 2-3 veckor. Allt detta på grund av en frusen bilruta...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar