onsdag 26 september 2012

cykelspår

Onsdag på kontoret!
Det börjar bli kallt i Norrbotten, kan det till och med varit frost i natt? Brr, snart är ju banne mig snön här. Tur att vi har en vattenkokare på kontoret för det lär bli några koppar te i och med kylans ankomst. Jag tänkte försöka cykla till jobbet så länge som det går, som tur är tar det ca 3-4 minuter bara eftersom jag bor väldigt nära jobbet. När snön kommer kanske jag fortsätter cykla, har nämligen dubbdäck till hojen! Hur chef som helst! Att cykla i snö är inte det lättaste vill jag lova. Man blir genomsvettig under alla vinterkläder och cykeln går dubbelt så tungt som på sommaren pga följande faktorer:
  1. Man kan inte ha lika mycket luft i däcken, det blir för ostadigt.
  2. 2. dubbarna och snön gör det tyngre.
  3. ALLT är jobbigare när det är kallt.
Då vet ni det, haha! Kände att detta inlägg spårade iväg en sväng men vad gör det när det är onsdag. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar